Друк
Категорія: Аналітика
Перегляди: 11516

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Законопроект пропонує запровадити Єдиний державний адресний реєстр, у якому обов’язково будуть реєструватися акти місцевого самоврядування щодо найменування вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території відповідного населеного пункту, а також інших питань адміністративно-територіального устрою. 

 24 липня Верховною Радою прийнято в першому читанні проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо оновлення державного апарату та спрощення надання адміністративних послуг» (4322а від 21.07.2014).

Законопроект пропонує запровадити Єдиний державний адресний реєстр, у якому обов’язково будуть реєструватися акти місцевого самоврядування щодо найменування (перейменування) вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території відповідного населеного пункту, а також інших питань адміністративно-територіального устрою. Адресні реєстри є одним з елементів відкритості сучасної влади. Вони пов’язані з сферою будівництва та уведення в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. На сьогодні адресні реєстри існують у ряді міст України (наприклад Одеса). Уніфікації у введенні адресних реєстрів не було: наприклад, в Одесі це «електронна база даних, яка містить відомості про адреси об’єктів нерухомого майна, розташованих на території міста Одеси», а у м. Вовчанськ Харківської області це – «інформаційна система, що містить формалізовані записи про об'єкти адресації та їх розташування».

Що саме повинен становити собою Єдиний державний адресний реєстр і як його вестимуть буде визначено окремою постановою Кабміну. Вірогідно, органи самоврядування будуть самостійно вести реєстр, розміщаючи, змінюючи, анулюючи інформацію за встановленим зразком. На самоврядування також може бути покладено обов’язок перевірки повноти, достовірності та актуальності інформації в реєстрі.

Водночас, залишаються питання: чи будуть внесені зміни в правила присвоєння, зміни, анулювання адресів? Чи вплинуть подібні ініціативи на забудовників? Яким чином зміни в правила торкнуться жителів громад? Незрозумілим залишається формулювання «інших питань адміністративно-територіального устрою». Це створює ризики, які можуть виникнути при введенні Єдиного державного адресного реєстру, зокрема уведення до нього Кабміном неврегульованих законодавством елементів.

Відповідно, усі питання, які сьогодні виникають щодо Єдиного державного адресного реєстру будуть врегульовані Кабміном. Тому уряд повинен поставити перед собою мету, якою буде керуватися при прийнятті відповідного рішення. Це може бути як підвищення прозорості у сфері будівництва, в тому числі шляхом вільного доступу всіх громадян до реєстру, так і створення додаткових виплат, шляхом уведення необхідності отримання платних послуг з реєстру.

Костянтин Донченко