Друк
Категорія: Аналітика
Перегляди: 7307

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Пропозиції щодо розробки громадського бюджету

Опис поточної ситуації. Бюджетний кодекс вимагає від органів влади публічного представлення виконання бюджету до 20 березня. Законодавчо не встановлено стандарти такого представлення (обсяги, зміст інформації тощо). Керуючись Постановою 966 за настійливих пропозицій Громадської ради при Полтавській ОДА у 2013 та 2014 році публічне представлення обласного бюджету за попередній рік відбувалося у форматі звітування головних розпорядників.   

Публічне представлення бюджету широко висвітлювалось у пресі, на нього запрошувалися представники провладних та опозиційних партій, громадських організацій, профспілок, професійних асоціацій Полтавщини. Громадська рада на цьому етапі  змогла досягти порозуміння з органами виконавчої влади у тому, що зростання прозорості  використання бюджетних коштів та публічне представлення виконання бюджету дасть можливість владі врахувати нагальні пропозиції громадськості, а громадським організаціям підвищити рівень контролю за використанням бюджетних коштів. Разом з тим, формат представлення виконання бюджету головними розпорядниками подає суспільству лише одну точку зору на виконання бюджету, що не дає владі почути від громадськості конструктивні пропозиції щодо пріоритетів фінансування та підвищення ефективності використання бюджетних коштів. Слід також зазначити, що органи влади звикли звітуватися у зручній для них формі, інформація у якій не завжди є доступна широким верствам населення та громадським діячам – не експертам.

Опис шляхів вирішення проблеми. Пропонується розробити альтернативний громадський звіт про виконання бюджету  - Громадський бюджет Полтавщини. Мета документу  - у доступній для громадськості формі надати альтернативне бачення виконання бюджету, пріоритетів фінансування та шляхів удосконалення використання бюджетних коштів. Окремим додатком до громадського бюджету може бути перелік пропозицій громадськості. Термін виконання  - січень-лютий 2015 року. Оприлюднення  - березень  2015 року. Виконавці: комісія з питань бюджету ГР, профільні комісії та громадські організації за напрямками: охорона здоров’я, освіта, ЖКГ тощо. Додатково слід залучити фахівців з обробки та візуалізації даних, редакторів.

Результатрозроблено Громадський бюджет виконання бюджету Полтавщини у розрізі функцій, економічної та програмної класифікації  - до 40 сторінок з візуалізованими додатками та пропозиціями громадськості. Формати – паперовий, електронний ресурс.

 Оцінка ризиків та шляхи їх запобігання. 

  1. Поверхневий підхід до розробки документу. Для запобігання цього ризику пропонується залучити максимальне число громадських організацій - експертів до роботи за проектом. Експерти мають сформувати конструктивне ядро розробки Громадського бюджету.
  2. Підготовлений документ може не враховувати всі пропозиції громадськості, тому на етапі публічного представлення окремі громадські організації піддадуть критиці документ та його розробників, і робота буде мати зворотній деструктивний ефект. Для запобігання цього ризику слід прозоро залучити всі громадські організації до розробки документу шляхом об’яви у ЗМІ. Громадські організації, залучені до розробки проекту, втратять можливості критикувати, оскільки самі стануть розробниками документу.