Поділитися

Відправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Полтавський район є одним з двадцяти п’яти районів Полтавської області, а Полтавська районна рада є органом місцевого самоврядування на районному рівні адміністративно-територіального устрою Полтавської області, відповідно до Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, затвердженої розпорядженням КМУ № 333-р від 01.04.2014.

Полтавська районна рада 22 грудня 2017 року прийняла низку важливих рішень, у тому числі Полтавський районний бюджет на 2018-й рік та Програму економічного та соціального розвитку Полтавського району.  

Відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”, протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит.  А частиною 3 ст. 15 Закону України “Про доступ до публічної інформації” визначено, що проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, оприлюднюються не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду.

Відповідно до пп. 23 ч. 1 статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування”, Полтавська районна рада прийняла рішення про районний бюджет. Стаття 77 Бюджетного кодексу України визначила строки прийняття рішень про затвердження місцевого бюджету, відповідно до якої  місцеві бюджети затверджуються рішенням відповідної місцевої ради до 25 грудня року.  Відповідно до п. 1 ч. 1 статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування”, розгляд проекту рішення про місцевий бюджет в раді здійснюється за процедурою, визначеною регламентом.

Рішення про Полтавський районний бюджет на 2018-й рік повинна супроводжувати:
1. пояснювальна записку до проекту рішення;
2. прогноз показників відповідного бюджету за основними видами доходів, видатків та фінансування на наступні три бюджетні періоди;
3. проект показників зведеного бюджету району, міста з районним поділом, міста, що об’єднує бюджети села, селища, міста районного значення;
4. показники видатків, необхідні на наступні бюджетні періоди для завершення проектів, що враховані в бюджеті, за умови, якщо реалізація проекту триває більше одного бюджетного періоду;
5. перелік інвестиційних програм на наступний бюджетний період та на наступні три бюджетні періоди;
6. інформація про хід виконання відповідного бюджету
7. пояснення головних розпорядників бюджетних коштів до проекту відповідно- го бюджету (подаються до бюджетної комісії відповідної ради);
8. інші матеріали, обсяг і форму яких визначає Полтавська районна державна адміністрація.

 Стаття 21 Бюджетного кодексу України вимагає прогноз Полтавського районного бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди. 

Не лише затвердження Полтавського районного бюджету, але і внесення змін до нього, затвердження звіту про виконання бюджету, є виключною компетенцією Полтавської районної ради, відповідно до частини 7 ст. 78 Бюджетного кодексу України та статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.

 Керуючись статтею 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні”,  статтею 77 Бюджетного кодексу України, Полтавська районна рада визначила доходи та видатки Полтавського районного бюджету:

 

Полтавський районний бюджет

Загальний фонд, тис. грн.

спеціальний фонд, тис. грн.

Усього, тис. грн.

доходи районного бюджету

413 284,00

3 767,90

417 051,90

видатки районного бюджету

413 284,00

3 767,90

417 051,90

 Проте якщо розпис видатків у додатку 2 до рішення про Полтавський районний бюджет відповідає тексту рішення, то розпис доходів у додатку 1 не дає потрібної цифри у 417 млн. грн., а лише 186,55 млн. грн., у т.ч. трансферти 104,09 млн. грн:

 

Код

Полтавський районний бюджет

Загальний фонд, тис. грн.

спеціальний фонд, тис. грн.

Усього, тис. грн.

10000000

податкові надходження                                     

78 421, 28

 

78 421,28

20000000

неподаткові надходження

                272, 80

3 767, 89

4 040,687

 

Всього ( без трансфертів)

78 694,77

3 767, 89

82 461, 96

40000000

 офіційні трансферти

104 086, 90

 

104 086,90

41020000

 у т.ч. дотації

13 146, 00

 

13 146,00

41030000

 у т.ч. субвенції

90 940,90

 

90 940,90

Всього доходів

182 780, 98

3 767, 89

186 548, 86

Джерело: додаток 1 до Полтавського районного бюджету на 2018 рік.

 

  

 

Код

Полтавський районний бюджет

Загальний фонд, тис. грн.

спеціальний фонд, тис. грн.

Усього, тис. грн.

, 0100000

  у т.ч. Полтавська районна рада

3 013,51

 

3 013,51

, 0200000

  у т.ч. Полтавська райдержадміністрація     

52 442, 64

923, 50

53 366, 14

, 0600000

  у т.ч. відділ освіти Полтавської РДА

101 680, 60

2 756,59

104 437, 19

, 0800000

  у т.ч. Управління  соціального захисту населення Полтавської РДА

234 558, 30

 

234 558, 30

1000000

Відділ культури і туризму  Полтавської райдержадміністрації

3 500,17

30, 80

3 530,98

3700000

Фінансове управління Полтавської райдержадміністрації

18 088, 82

0,00

18 088,82

 

Усього видатки районного бюджету

413 284,00

3 767,90

417 051,90

 

Джерело: додаток 2 до Полтавського районного бюджету на 2018 рік.

 

 Захищеними статтями визначено видатки на суму 182 780, 98 тис. грн.

 

 Як бачимо, між 186 548, 86 тис. грн. доходів з трансфертами (додаток 1) та 417 051,90  тис. грн. видатків Полтавського районного бюджету (додаток 2) виникає нічим не покритий дефіцит у 230 503,08 тис. грн., який суперечить твердженню рішення про Полтавський районний бюджет про бездефіцитний бюджет.  Статтею 14 Бюджетного кодексу України  дозволяється затвердження бюджету з дефіцитом у разі наявності обґрунтованих джерел фінансування бюджету.  Цією ж статтею визначено, що профіцит бюджету затверджується з метою погашення боргу, забезпечення встановленого розміру оборотного залишку бюджетних коштів та придбання цінних паперів. 

 

 За порушення бюджетного законодавства, визначені п. 7 частини першої ст. 116 БКУ, пунктом 6 частини  1 статті 117 Бюджетного кодексу України передбачено зупинення дії рішення про місцевий бюджет, у порядку, встановленому ст. 122 Бюджетного кодексу України.  У випадку зупинення дії,  витрати районного бюджету здійснюватимуться у порядку, визначеному статтею 79 та ч. 4 статті 122 Бюджетного кодексу України.

Пунктом 3 рішення від 22 грудня 2017 року № 16/VІІ-495 рішення Полтавської районної ради Про районний  бюджет  на 2018 рік визначено оборотний касовий залишок бюджетних коштів Полтавського районного бюджету у сумі 1000,0 тис. грн. Відповідно до статті 14 Бюджетного кодексу України, “оборотний залишок бюджетних коштів встановлюється у розмірі не більше 2 відсотків планових видатків загального фонду бюджету і затверджується у … рішенні про місцевий бюджет.

 Відповідно до статті 80 Бюджетного кодексу України, перевірка квартальних та річного звіту про виконання Полтавського районного бюджету повинна здійснюватись постійною комісією з питань бюджету Полтавської районної ради.  А Полтавська районна рада повинна затвердити або відхилити річний звіт про виконання Полтавського районного бюджету.

 Також було затверджено розмір  відрахування частини чистого  прибутку (доходу) до районного бюджету  для комунальних підприємств, установ, організацій  (крім бюджетних), майно яких є спільною власністю  територіальних громад Полтавського району, а саме:

    КП “Полтавський районний центр земельного кадастру” на рівні 10% ;

    КП “Бюро технічної інвентаризації та містобудування Полтавського району”,  на рівні  10 %;

    КП “АВС Полтавського району” на рівні 0 %;

 

    КП “Планування і забудова територій Полтавського району та здійснення архбудконтролю” на рівні 0%.

 

 Програма економічного та соціального розвитку Полтавського району – важливий документ для середньострокового планування адміністративно-територіальної одиниці, в якому описується структура господарського комплексу району, який складається з 15-ти промислових підприємств, 6-ти будівельних організацій, 2-х організацій, які здійснюють діяльність у сфері геології та геологорозвідування,  17-ти сільськогосподарських підприємств та 169 фермерських господарств.

Із 126 тис. гектарів на території Полтавського району 93,8 тис. га відведено під сільськогосподарські угіддя, з яких 76,1 тис. га ріллі.

Програма економічного і соціального розвитку Полтавського району містить деякі твердження суб’єктивного характеруЗокрема, у Програмі економічного та соціального розвитку Полтавського району міститься завдання “ забезпечити захист сільськогосподарської продукції від забруднення генетично-модифікованими організмами”.  З тексту ПЕСР не зрозуміло, чи під забрудненням генетично-модифікованими організмами (надалі ГМО) мається на увазі невирощування генетично-модифікованої сільськогосподарської продукції, чи недопущення генетично-модифікованих бурянів на посівні площі зернових та олійних.  Головним нормативно-правовим актом, що регулює генетично-модифіковані організми, є:
1) Закон України 31 травня 2007 року № 1103-V “Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів”, відповідно до якого: “генетично модифікований  організм,  живий  змінений  організм  (ГМО) -  будь-який  організм,  у  якому  генетичний  матеріал  був  змінений  за  допомогою  штучних  прийомів переносу генів,  які не  відбуваються у природних умовах”,
2) Закон України вiд 12 вересня 2002 року № 152-IV “Про приєднання України до Картахенського протоколу про біобезпеку до Конвенції про біологічне різноманіття”.  

 

 

Рішення 16-ї сесії

Висновок експерта:

1

Про звіт голови Полтавської районної ради за 2017 рік

конфлікту інтересів не виявлено.

2

Про районний бюджет на 2018 рік

конфлікту інтересів не виявлено.

3

Про Програму економічного і соціального розвитку Полтавського району на 2018 рік

конфлікту інтересів не виявлено.
Зауваження дивись далі.

4

Про план роботи Полтавської районної ради на 2018 рік

конфлікту інтересів не виявлено.

5

Про внесення змін до районної Програми розвитку фізичної культури і спорту у сільській місцевості на 2017-2020 роки.

конфлікту інтересів не виявлено.

6

Про програму підтримки діяльності Полтавської районної організації ветеранів на 2018 рік

конфлікту інтересів не виявлено.

7

Про районну комплексну програму соціальної підтримки учасників антитерористичної операції, учасників-добровольців антитерористичної операції, членів сімей загиблих учасників антитерористичної операції

конфлікту інтересів не виявлено.

8

Про районну Програму надання пільг інвалідам по зору по оплаті за спожиті житлово – комунальні послуги на 2018 -2020 роки.

конфлікту інтересів не виявлено.

9

Про внесення змін до районної Програми фінансової підтримки Полтавської районної організації ВФСТ «Колос» АПК України та Полтавської районної дитячо-юнацької спортивної школи «Колос» на 2017-2020 роки.

конфлікту інтересів не виявлено.

10

Про внесення змін до Програми правової освіти населення Полтавського району на 2017-2020 роки.

конфлікту інтересів не виявлено.

11

Про затвердження районної програми розвитку культури та охорони культурної спадщини у Полтавському районі на 2018-2020 роки

конфлікту інтересів не виявлено.

12

Про зміну юридичної адреси та затвердження нової редакції Статуту комунальної організації (установи, закладу) Полтавська районна централізована бібліотечна система.

конфлікту інтересів не виявлено.

13

Про внесення змін до складу Президії районної ради.

конфлікту інтересів не виявлено.

14

Про внесення змін до складу постійних комісій районної ради.

конфлікту інтересів не виявлено.

15

Про внесення змін до Регламенту Полтавської районної ради сьомого скликання.

конфлікту інтересів не виявлено.

16

Про внесення змін та доповнень до програми фінансової підтримки об’єктів спільної власності територіальних громад Полтавського району та комунальних підприємств Полтавської районної ради на 2016 - 2018 роки.

конфлікту інтересів не виявлено.

17

Про затвердження розпоряджень голови районної ради - 16 сесія.

конфлікту інтересів не виявлено.

18

Про затвердження спільних розпоряджень голови районної ради та голови районної державної адміністрації.

конфлікту інтересів не виявлено.

19

Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки наданої в оренду гр.Подоляці О.О. для ведення фермерського господарства на території Валківської сільської ради.

конфлікту інтересів не виявлено.

20

Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки наданої в оренду гр. Подоляці О.О. для ведення фермерського господарства на території Чорноглазівської сільської ради.

конфлікту інтересів не виявлено.

21

Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована в адміністративних межах Абазівської сільської ради.

конфлікту інтересів не виявлено.

22

Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни меж села Гожули Гожулівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

конфлікту інтересів не виявлено.

 

 Аналіз здійснено у рамках проекту “Прозора рада: громадський моніторинг конфлікту інтересів” за підтримки Програми Розвитку ООН. Під час підготовки використано інформаційну систему Youcontrol